crazy happy life

Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda - 25 augusti 2011 10:09

Ja, nu är det höst! Min förkylning har infunnit sig och så kommer det nog vara en gång i månaden fram tills nästa sommar.....


D har börjat i första klass och S har börjat på en ny avdelning för större barn. Det e underbart och se glimten i deras ögon när dom berättar hur deras dag har varit.

Dom blir stora fort, problemet e ju att när dom blir större så blir ju jag också äldre. Hu, läskigt!


Än så länge så håller jag mitt löfte till mig själv och går faktiskt och gymmar två gånger i veckan. Fördelen med att bara träna två gånger i veckan är att jag hinner längta, nästan sukta efter att åka dit och lyfta skrot. UNDERBART är det! Sen kan man ta hand om hästarna resten av veckan utan att bli uttråkad.


Det nya stallet håller på att ta form nu rejält! I helgen är det dags att gjuta i blocken och vips, så har vi boxväggar! Sen är det dags att börja med smidet (gallerna) som jag ska göra (med lite hjälp och moraliskt stöd av min man.)

Alltid händer det något här, kanske inget drastiskt men det rör iallafall på sig.


Nu ska jag gå och vila en stund så att jag kan bli frisk någon gång.

Ha det bra!


Kram 


Av Linda - 14 augusti 2011 20:18

Äntligen har jag sparkat mig iväg till......


Här om dagen fick jag ett psykbryt! Jag kände att jag var fet, ful och bäst före datumen har gått ut för länge sedan. Som lite krydda på det eländet, lite PMS.

 

VAD GÖRA????  


Håll i er nu......Jag har börjat styrketräna på GYM!

Det trodde ni aldrig va??? Faktiskt inte jag heller.

Jag har hittat ett litet mysigt gym som har riktigt bra priser, så till och med en fattig student som jag har råd och bli smal......


Men FY FAAAAN vilken träningsvärk jag har idag!!!!!


Min man tycker att jag är gnällig men vad vet han om det? Han har ju redan 80 kg muskler och är redan vältränad....Karlar....och dom gnäller när dom är förkylda!   


Annars är allt fint med mig. Jag var och hämtade en liten grå-vit kisse bebis i fredags. Sötare än socker e han! Och busig som sjutton. Shivas (vår andra bebis...1år) har tagit tillökningen väldigt bra. Nu leker dom och busar och bjuder på skrattsalvor till tusen. Det ser lite lökigt ut när den lille hoppar fram och skrämmer den store så att han far iväg som om han hade eld i svansen. ÄLSKAR katter!   


Idag har jag ridit Ettan och sen åkte vi iväg och grattade mamma på hennes födelsedag. Dom bjöd på kassler och potatis och sedan glass och kaffe till fikan. En mysig dag har det varit och i morgon är det tillbaka till kursen. Har ett väldigt bra flöde nu, hoppas att det håller i sig.


Nu ska jag sätta mig en runda på Facebook och spela innan det är dags att gå och sova.


Puss och Kram








Av Linda - 8 augusti 2011 19:52

Hur fan kan man göra en sån låt och dessutom bara stolt över den?  

Gjorde han den unde pistolhot? Eller sexstrejkade flickvännen? Har han nån flickvän? Om han hade det, så har hon nog lämnat honom nu!!!!!

Va bara tvungen.....den låter söööööker mig verkligen!!!!!!!


Hur är det annars med er då? Hoppas att allt är bra där ute och att ni har haft en bra helg! Min har mest varit lugn faktiskt. Inte gjort många knop vill jag lova. Men jag har lekt mycket med ungarna och hoppat massor med studsmatta, lekt med hundarna och bara haft det gott.

 Fick middagsgäster i Lördags bestående av mamma och J.

 Mys pys!


Denna bruttan har blivit sugen på och gå ut och partaja! Får ragga upp någon som kan hänga med i svängarna. E det fest så e det!  

Tyvärr är det väl så att jag inte orkar när det väl blir helg....

Men OM jag går ut i helgen, så lovar jag att INTE  sjunga "Vill du ligga med mig då?"

 

 

Ha det gött!


Kram




Av Linda - 5 augusti 2011 16:47

Äntligen är det fredag! Idag har jag varit trött som en gnu hela dagen. Tröttheten kommer ikapp en när man minst anar det. Jag få skylla mig själv, jag har inte varit i säng i tid direkt, och upp tidigt.

Nu har jag sovit middag en stund så nu överlever jag idag.


I veckan som gott har jag slitit och kämpat på med mina svetsar, och idag klarade jag mina sista examineringar på kälnivån. Gott, men jag fick göra om dom några gånger för jag SLARVADE! FY på mig!

På måndag ska jag börja svetsa stumfog. Skönt och slippa rören!


Annars har det inte hänt mycket i mitt liv, skönt det också ibland faktiskt. Man känner att man kan landa och leva i nuet en stund utan och stressa.

Jo, en sak faktiskt. Jag har köpt mig en fin liten Mp3 spelare!

Hur har jag kunnat leva utan den???

Helt underbart och ha när man svetsar, jag kan kocentrera mig på ett helt annat sätt och jag hamnar i ett avslappnat tillstånd när det bara flyter!

Jag ska prova och ha med den när jag rider också. Resultatet av det kommer jag att rapportera om en annan dag.

Ha det gott!


Kram

Av Linda - 1 augusti 2011 12:29

TACK alla ni som har varit inne på bloggen i Juli månad. Statistiken går uppåt med  fart!

JÄTTE ROLIGT!  

Hoppas att den fortsätter växa, det peppar mej till att skriva mer....


Just nú sitter jag i skolan och ska plugga. Jag har haft verkstaden nu på förmiddagen, då jag klarade en övning till. I morgon väntar två examineringar. Sen ska jag gå över till rörtråd, vilket är min favorit, det känns som om man skär i smör. NICE!

 

Idag skiner solen och träning med Ettan väntar ikväll. Lillan ska på gå en stund på linan så att hon inte bara står och vilar benet i hagen. Hon är ju inte halt så, lite motion skadar inte.


Ha nu en underbar dag! Ni som ligger på stranden kan väl sola för mig med?  


KRAM 

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards